-Elokuva oli hyvä. (Ei niin kaunis kuin saagan ensimmäinen osa, mutta hyvä.)

-Minä olen rikki. (Keskellä elokuvateatteria minä hytisin yksin kylmää ja itkin. Itkin Sinua. Itkin itseäni. Itkin tätä yksinäistä elämän raakiletta, näitä kulutettuja vuosia, tätä perkeleen tuskaista vaellusta, jota elämän on päivästä päivään oltava.)

-Elokuvan jälkeen kotiin. (Joka päivä sama kaava. Yritän sinnitellä päivän. Voin jopa selvitä. Illalla haen siideriä, vain pari. Väsymys ja syömättömyys vievät humalaan. Syön liikaa. Koitan nukkua. Lupaan seuraavana päivänä olla olematon, näkymätön, tuntematta. Herään päivään. Olen olemassa. Olen liikaa. Sattuu. Teen kaiken samalla tavalla.)

-Aion ostaa elokuvan dvd:nä ja keskittyä siihen sitten paremmin. (Nyt en osaa mitään. En edes rakastaa satuja niin kuin ennen.)

-Päivä on ohi (Paitsi että juon siideriä ja pilaan kaiken mitä ei vielä ole pilattu. Huominenkin tulee, vaikka kuinka toivon toisin.)

-Kesä. (Kylmä, yksinäinen, hirveä kesä.)