nightmare_before_christmas.jpg

Olen tyhjä. Ei tunnu oikein miltään. Itseäni halveksin. On hirvittävän vaikeaa vihata itseään jatkuvasti näin paljon.

Joulu tulee. Joulu...ihana ja iloinen asia. Ja jollakin tavalla tänä vuonna kovin merkityksetön. Tai niin kuin psykotädille sanoin, en jaksa oikein välittää nyt mistään. Olen välinpitämättömyyden keskustassa. Ei tuo sade ulkona luo tunnelmaa senkään vertaa. Tuleekohan koskaan enää sellaisia lumihankia kuin lapsuudessa? Jolloin kilpailtiin siitä, kuka pystyy kauimmin kävelemään kantohangen päällä, ilman että jalka uppoaa sen sisään?

Olen viime aikoina, hassua, miettinyt kaikkea lapsuuden onnea. Olen tehnyt ahaa-elämyksiä muistoista, joita tämän päivän lapset eivät enää voi edes saada. Jos koskaan hankkisin lapsia, minä ostaisin heille kaiken vanhan hyvän ajan muistot: nukenrattaat, paperinukkeja, pikku leipurin oman leivontasetin, posliininuken, ompelukuvia, satukirjoja, PALJON satukirjoja ja monia monia muita vanhan kunnon ajan leluja. (Myös Känkkä- ja Ränkkäkarkkiaskeja OLISI saatava!)Tietenkin on tavaraa tärkeämpiäkin asioita. Mutta ymmärtänette kai pointin.

Oli aika lapsuudesta, kun jouluaattona salaa toivoi, ette paketti vain olisi tylsä "pehmeä paketti". Niissä oli tylsiä sukkia, tai vaatteita, joilla ei siinä iässä niin ollut väliä. Sitten tuli kausi, kun niitä "pehmeitä paketteja" odotti eniten. Nuori kaipasi vaatteita, hienoja ja muodikkaita. Nyt sitten aikuisena ei niitä pehmeitä eikä koviakaan paketteja odota niin kauheasti. Onhan se aina ilahduttavaa kun joku haluaa muistaa paketilla ja tottahan sen merkitys silloin on suuri. Mutta pakettien saamista enemmän odotan niiden antamista. Jos sattuu ostamaan täydellisen sopivan ja sydämeen osuvan lahjan rakkaalleen, on siitä saamani onni jotenkin käsittämättömän suurta. Ja läsnäoloa. Sitä odotan. Että perhe on koossa. Arkisia asioita.

Ja samalla olen välinpitämätön. Onneksi meillä on totuttu joulunakin masennuksen kourissa sängyn pohjalla makaaviin perheenjäseniin.

Leivoin eilen. Nyt asunnossa on ihana jouluinen tuoksu.

Olen ehkä maailman ristiriitaisin ihminen.

Nightmare%20Before%20Christmas%20Wallpap